„Maga egy pótolhatatlan tanár. Köszönök mindent!”

„Maga egy pótolhatatlan tanár. Köszönök mindent!”

Isten drága gyermekei, Szerző: Pörneki Attila - 2020. Július 13. 800

Attila, iskolaigazgatóként hogy élted meg ezt a nehéz járványhelyzetet? 

2020. január 1-től látom el az intézményemben a vezetői feladatokat (az orosházi Gyulai SzC Kossuth Lajos Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium élén), melyek rendkívül sokrétűek egy szakképző intézményben. 

A kormány rendelete szerint a vírushelyzet miatt március 16-tól a tanév végéig a pedagógusok digitális munkarendben látták el az oktató-nevelő munkát. Így a speciális helyzet következtében nem egy szokványos igazgatói pályafutás kezdetét éltem meg, mivel a kialakult állapot csak tovább nehezítette azt, hogy egy-egy aktuális helyzetben megfelelő vezetői döntést hozzak meg. 

Csupán 1–2 nap állt a rendelkezésünkre arra vonatkozóan, hogy kidolgozzuk, milyen módon tudja az intézmény ezt megfelelően kivitelezni. Hála az Úrnak, március 16-án reggel egy olyan koncepcióval tudtunk a tantestület elé állni, amely teljes mértékben kivitelezhető volt mind a pedagógusok, mind pedig a diákok részéről egészen a tanév végéig.

Hogy láttad, mi jelentett a legnagyobb problémát a tanároknak?

A legnagyobb nehézség talán az volt a pedagógusoknál, hogy megtalálják a megfelelő tananyagmennyiséget, valamint az, hogy mennyi házi feladatot kérjenek vissza. A számonkérés formáját is nehezítette a vírushelyzet, de többnyire sikerült megoldani ezt a pedagógusainknak.

Mi volt a legnagyobb kihívás számodra?

Külön figyelmet kellett fordítanom a végzős tanulókra, akik május-júniusban szakmai, illetve érettségi vizsgát tettek. A vizsgák megszervezése külön kihívást jelentett. A tanévben a rendkívüli járványügyi helyzet miatt a vizsgáztatás is elég rendkívüli volt: nem lehetett szóbeli vizsgát szervezni, ebből csak néhány speciális eset jelentett kivételt. De minden változtatás ellenére nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy zökkenőmentesen, az előírásoknak megfelelően zajlottak a vizsgáink, a tanulóink lelkiismeretesen felkészültek rájuk, az eredményeik pedig a tudásukat tükrözték. A kollégák szükség esetén online órákat tartottak, vagy az előírásoknak megfelelően kiscsoportos formában szerveztek felkészítést.

A végzős tanulók talán egyik legfontosabb élménye a középiskolai ballagás. Sajnos ezt sem lehetett most a szokásos módon megszervezni, azonban digitális úton mégis elbúcsúztunk tőlük. Az intézményünk által szervezett digitális ballagás a következő linken tekinthető meg: Ballagás 2020.

A diákok hogy élték meg ezt a karanténidőszakot?

A tanulók vegyesen reagáltak az új helyzetre. Voltak, akik nagyon komolyan vették, és szorgalmasan tanultak. Azonban sok esetben volt szükség szaktanári, osztályfőnöki, sőt, igazgatói motiválásra is. De az esetek nagy részében sikerült orvosolni a problémákat!

Neked mi volt a legváratlanabb, legszebb élményed ebből az időszakból?

Úgy gondolom, hogy az egész időszak váratlanul ért mindenkit... A legszebb belőle, hogy két végzős osztályom is nagyszerű eredményt produkált, valamint két üzenet, melyet a tanítványaimtól kaptam:

Jó napot Tanár Úr! Csak szeretném megköszönni, hogy 2 évig ilyen humoros, szórakoztató és izgalmas matekórákon vehettem részt. Nagyon hálás vagyok, hogy a tanításának köszönhetően ilyen fantasztikus eredményt sikerült elérnem. Köszönöm a biztatást, a belénk fektetett energiát, hogy mindig a legjobb eredményre buzdított. Maga egy pótolhatatlan tanár. Köszönök mindent!

Szép estét Tanár úr!

Tegnap sajnos nem volt lehetőségem személyesen köszönetet mondani Önnek, ezért most pár sorban szeretném bepótolni. Végtelenül hálás vagyok azért a tudásért, amit Öntől kaptam ez alatt a két év alatt, és a matematikai dolgokon túl megtanította azt is, hogy a céljaink elérésének ára van, de a belefektetett idő és energia megtérül. Köszönöm Önnek, hogy mindig szigorúan számonkérte az anyagot. Úgy gondolom, a járvány idején tanúsított elkötelezettsége és lelkiismeretes munkája példaértékű volt, csakúgy, mint az év többi részében. Nagyon köszönöm a mindennapos reggeli felkészítő órákat és a biztatást a vizsgát megelőző időszakban! Jó egészséget és sok szerencsét kívánok a továbbiakra nézve mind az igazgatói feladatai ellátásához, mind pedig a hétköznapi életét tekintve!

Mit tanácsolnál még a szülőknek, tanároknak, tanulóknak, mivel töltsék az idejüket a nyáron, mi segíthet szerinted nekik a leginkább a felkészülésben a következő tanévre?

A nyár a pihenés ideje. Úgy gondolom, hogy a tanulóknak, szülőknek, tanároknak is ki kell pihenniük az elmúlt időszakot.

Ugyanakkor a digitális munkarend alatt nem biztos, hogy a diákoknak sikerült mindent a megfelelő szinten megtanulniuk. Ebből az következik, hogy a tanév első néhány hónapjában számítani lehet arra, hogy a tanárok át fogják ismételni a digitális oktatás alatt megtanított tananyagot, valamint számonkérések is várhatók lesznek belőle. Emellett az új tanév tananyagtartalmával is tovább kell haladni. Így a szokásosnál nehezebb lesz az évkezdés. Emiatt augusztus utolsó két hetében már célszerű elővenni a régi könyveket, füzeteket és egy kicsit ismételni, készülni a tanévre, hogy minél könnyebben vegyék gyermekeink az akadályokat. A pedagógus kollégáknak is célszerű végiggondolni azt, hogy a hiányosságok pótlását és az új anyag megtanítását hogyan tudják majd a leghatékonyabban és legsikeresebben megoldani.

 

Pörneki Attila
Orosháza

 


 
2020_07/2

Keresés a cikkek között

További új cikkek

„Megtanítalak az útra, amelyen járj.“

Tovább az úton a cél felé!

2021. Június 28.

A Tiszavidéki Egyházterület egy újabb mérföldkőhöz érkezett 2021. június 20-án, amikor a gyülekezetek küldöttei megválasztották az egyházterület vezetőtestületét a következő négy évre.

Isten drága gyermekei
-

Így kedveskedtünk a gyerekeknek Gyulán

2021. Június 28.

Május 8-án a gyulai gyülekezet megnyitotta kapuját mindazok előtt, akik már régóta vártak erre a napra.